| Författare |
Rubrik |
|
micke_t
Junior Member
Sweden
222 Inlägg |
Posted - 07/02/2010 : 12:51:46
Enligt SVT text ska migrationsverket utreda om en handläggare kan jobba kvar sedan han gjort inlägg på Facebook som enligt migrationsverket kan uppfattas som rasistiska. Det han skrev bla var:"Kan ingen ansvarig skicka dessa förstörande element från Rinkeby med rötterna i andra länder hem till sina mor- och farföräldrar för att lära sig lite ödmjukhet?" ?????? Är det inte precis det som fattas? |
jess
Junior Member
Sweden
160 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 14:22:30
Visst, det var väl inget särskilt rasistiskt i hans uttalande (beror iofs på om man frågar alla dessa eländiga PK-människor...) MEN med tanke på hans jobb så KAN han inte uttala sig så. Men han kanske kände att det var dags att göra nåt annat och ville ge sig själv en knuff att leta nytt jobb... |
olagutt
Junior Member
Sweden
375 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 16:15:08
Tycker det är bra att någon tör att si i från tränger flera av dom |
Adrenaline
Junior Member
Sweden
201 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 17:52:24
Han skulle ju kunna utelämna "rötterna i anddra länder" så hade det ju aldrig varit nått problem. Alla vet ju vad han menar ändå. |
jess
Junior Member
Sweden
160 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 18:00:39
Jo, det gäller ju faktiskt ganska så mycket oavsett ursprung, "ungar, FY FAN!"   |
jumba
Average Member
Albania
573 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 21:11:30
Kan någon förklara för undertecknad vad denna diskussionen har på HARLEYPORTALEN att göra?Ändrat av - jumba on 07/02/2010 21:12:51 |
Adrenaline
Junior Member
Sweden
201 Inlägg |
Postat - 07/02/2010 : 23:09:10
quote:
Kan någon förklara för undertecknad vad denna diskussionen har på HARLEYPORTALEN att göra?
Under gruppen Allmänt är det rätt öppet för alla former av diskutioner. |
T.N
Junior Member
137 Inlägg |
Postat - 07/03/2010 : 00:30:24
quote:
Kan någon förklara för undertecknad vad denna diskussionen har på HARLEYPORTALEN att göra?Ändrat av - jumba on 07/02/2010 21:12:51
För att diskussionen ligger i kategori Allmänt, och jag återger vad som står i texten under Allmänt: "Här kan du prata om vad som helst"! Just därför! |
Fatbob
Junior Member
147 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 09:12:01
quote:
Tycker det är bra att någon tör att si i från tränger flera av dom
Precis,det behövs fler som vågar säga ifrån.Man borde kunna utvisa kriminella invandrare omedelbart. |
micke_t
Junior Member
Sweden
222 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 12:58:20
quote:
Kan någon förklara för undertecknad vad denna diskussionen har på HARLEYPORTALEN att göra?
Ajajaj...Trampade jag på en öm tå kanske ;) |
Wild child
Junior Member
113 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 18:35:30
Sånt här ska inte diskuteras alls i sverige om man e PK. Men vem fan e det? Att tiga ihjäl ett problem löser väl inget? Jag kommer att rösta på frihetspartiet i höst för att försöka få till stånd en förändring. Men... Bättre att va tyst och på så sätt stödja den linjen sverige är inne på? Well...
 |
stroker49
Average Member
Sweden
964 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 19:13:41
Frihetspartiet, ja det var ett brokigt partiprogram minst sagt! En del liberala ideér som jag kan sympatisera med, men mycket annat stolleri ( enligt mig alltså, men vi bor ju i ett relativt fritt land). Vissa av de inblandade verkar dock hylla ideér om att det skall bestämmas vilka som får bilda föreningar, hur dessa skall klä sig osv. Låter lite grann som talibanburkamuslimer?! |
jumba
Average Member
Albania
573 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 19:41:23
Efter att ha läst denna sorgliga tråd på Harleyportalen blir detta mitt sista inlägg.Vill inte leka i samma sndlåda som en massa finniga småpojkar som hellre tar sig friheter att propagera för sin trångsynthet på ett Harley-forum istället för att köra hoj nu när det är så fint väder. Ni får leka vidare utan mig. Tack och hej! |
stroker49
Average Member
Sweden
964 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 21:39:36
Jag är ledsen om jag varit med och förargat någon. Det är klart man helst disskuterar hojjar här. Men det finns kanske anledning att inte överreagera heller. Hursom, man kan ju välja att bara läsa tex Shoveltråden, ty det är där visdomen finnes.Solen steker och jag körde i kortbyxor och väst idag, härligt! 
|
micke_t
Junior Member
Sweden
222 Inlägg |
Postat - 07/04/2010 : 22:21:24
Vems definition på trångsynhet är det som gäller här? |
T.N
Junior Member
137 Inlägg |
Postat - 07/05/2010 : 01:40:01
Haha…”finniga småpojkar….”! Jag tackar för komplimangen, för det är just vad det är! I mitt fall får de tillräknas 70 talet för att falla under den kategorin! Det årtionde som har präglat mig och många andra. Då man i bästa fall drog i igen dörren till sitt hem. Att låsa den, visste man inte ens va det var. Nä, man hade bråttom ut för att säkert hitta på nåt nytt djävulskap. Ut på trampcykeln som hade Texas styre å långlimpa me växlingen på övre ramröret, mitt framför pynglet ( ajajajaj, många ggr)!! Eller kanske på väg till grannen som va rörkrökare, o ville att han skulle förlänga framgaffeln eller höja styret. Fan, han hade ju svets hemma ju!! Det, mitt ljuva 70 tal, då man inte alls/eller knappt hade hört ord som: hedersmord, halalslakt, gruppvåldtäckt, burka, klantänkande, balkonghoppande flickor, tvångsgifte, könsstympning, skjutning på öppen gata, personrån, svennehora, svennefitta, åldringsrån, förortskravaller, stenkastning på brandkår o ambulans, mm, mm. Ja, listan kan göras lång!!! Där jag tyckte att grabben som gick i paralellklassen med Grekiskt påbrå, var ganska häftig å exotiskt, som gick på hemspråksundervisning kvällstid, medans vi kickade boll, ja eller hittade på nåt annat som inte föll i så god jord!!, Eller tjejen i min klass vars föräldrar kom ifrån Sydamerika nånstans, faktiskt hade flytt och bott i Usa, innan de valde att flytta till Sverige. Fan, va häftigt!! Hon hade alltså bott i Usa, det förlovade landet med Easyrider!!! Inte för att jag hade sett filmen, men jag nöjde mig med att ha sett bio planschen, fy fan, Nu snackar vi!!! För att sen skramla iväg till kyrkan på skraltig moped/cykel å möta vajande Svenska flaggor, när det va skolavslutning och sjöng : den blomstertid nu kommer… och vår kära nationalsång, innan man fick rusa ut och möta sommaren o dess slappa dagar! Det är mitt 70 tal. Sen händer det nåt med vårt Sverige, mitt kära fosterland, som mina förfäder har brukat, försvarat och förvaltat, för att jag o min generation, skulle få skörda det de en gång sådde. För att sedan själv få lämna över fanan, när min generation inte längre finns. Jag vet vad jag fick, och nu vet jag vad vi förlorade…..!! Va fan va de som hände……? Jo jag vet vad som gick fel, men de får man inte nämna enligt vissa, bl.a. annat vissa här på detta forum. ”Blundar vi riktigt hårt, så finns nog inte problemet kvar när vi öppnar ögonen igen…! Att inte prata/ snacka om, kanske vår tids/landets största problem, invandringen/ flyktingarnas å dess problem att komma in/anpassa sig i det svenska samhället, kommer inte på något sätt leda fram till någon som helst lösning. Eller lever vissa i tron att där finns inte några problem med nämnda kategorier?? Endast en öppen debatt utan munkavlar, ögonbindlar och fetvadd i öronen, kan kanske lösa dessa problem. Men det är oxå den enda vägen! Sist men inte minst, jag ber INTE om ursäkt för mina åsikter, eller om jag har trampat nån på tårna, eller har förargat nån! Jag står för mina åsikter igår, idag och imorgon!! Ändrat av - T.N on 07/05/2010 02:32:23
|