HarleyPortalens hojsnack
Hem | Profil | Registrera | Aktiva Rubriker | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord

Alla Forum
 Chassin & hojbyggen
 Kontrollbesiktning av en -71 Chopper

Författare Rubrik  
Impala
Starting Member

18 Inlägg
Posted - 07/21/2010 :  21:17:01  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-Indrag
Hallå
Jag kom över en Chopper som jag nu ska besikta.
Det är plockat lite delar från den och jag undrar om nån vet vad som behövs så jag inte bultar på nåt onödigt lall..

Grejor som: Måste bakljus vara E-märkt, Får det sitta på sidan ovan plåt och måste det vara vitt glas mot regplåten, Bromsljus, Kedjeskydd, Hel/halvljus, Stöd, framskärm.

Svara på det ni vet.

Impala
Starting Member

18 Inlägg
Postat - 07/21/2010 :  22:06:12  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Tuta kanske?Gå til sidans topp
smarre
Junior Member

327 Inlägg
Postat - 07/22/2010 :  00:35:44  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
bakljus behöver inte vara e-märkt. Bromsljus behövs inte. Måste vara vitt ljus mot regplåt och om bakljuset sitter på sidan måste det finnas symmetriskt placerad baklykta på andra sidan. Helljus krävs och måste uppnå minst0.5 lux 100m framför hojen (vad det nu innebär). Det finns så vitt jag vet inga krav på kedjeskydd eller stöd på årsmodell 71, ej heller framskärm. Tuta däremot måste du ha.

Ändrat av - smarre on 07/22/2010 00:36:37Gå til sidans topp

inferno
Junior Member

Sweden
464 Inlägg
Postat - 07/22/2010 :  01:49:31  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
quote:

bakljus behöver inte vara e-märkt. Bromsljus behövs inte. Måste vara vitt ljus mot regplåt och om bakljuset sitter på sidan måste det finnas symmetriskt placerad baklykta på andra sidan. Helljus krävs och måste uppnå minst0.5 lux 100m framför hojen (vad det nu innebär). Det finns så vitt jag vet inga krav på kedjeskydd eller stöd på årsmodell 71, ej heller framskärm. Tuta däremot måste du ha.

Ändrat av - smarre on 07/22/2010 00:36:37

Du behöver inte heller ha ett symmetriskt placerat bakljus vid sidomonterat på en så gammal hoj. Min 72'a har bara ett bakljus monterat på vänster sida om hjulet och enligt bilprovningen är de det enda som behövs.

/InfernoGå til sidans topp

Impala
Starting Member

18 Inlägg
Postat - 07/22/2010 :  01:52:51  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Tackar för det, Då ska jag se vad jag har i skrotlåddorna.
Detta är en "tillsvidarechopper" då jag är så lat med mitt projekt.
Bromsljus vill jag ha ändå, men kanske en vuvuzela i ansiktshöjd?
..Eller så är det ölen och slipdammet som talar.
GonattGå til sidans topp
smarre
Junior Member

327 Inlägg
Postat - 07/22/2010 :  19:50:30  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag

[/quote]

Du behöver inte heller ha ett symmetriskt placerat bakljus vid sidomonterat på en så gammal hoj. Min 72'a har bara ett bakljus monterat på vänster sida om hjulet och enligt bilprovningen är de det enda som behövs.

/Inferno
[/quote]

Fasen, när man läser innantill ordentligt så har du rätt, Inferno - och min besiktningsman fel
Här har man hållit på och flyttat baklyktan inför besiktning i onödan Gå til sidans topp

Impala
Starting Member

18 Inlägg
Postat - 07/25/2010 :  18:22:32  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
quote:

Fasen, när man läser innantill ordentligt så har du rätt, Inferno - och min besiktningsman fel
Här har man hållit på och flyttat baklyktan inför besiktning i onödan

Vars läser ni?Gå til sidans topp

smarre
Junior Member

327 Inlägg
Postat - 07/26/2010 :  09:52:58  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023%20.htmGå til sidans topp

Flytta Till: