HarleyPortalens hojsnack
Hem | Profil | Registrera | Aktiva Rubriker | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord
 Alla Forum
 Evolution
 olje rör
Sidor:
  1  2  3
Författare Rubrik  
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Posted - 07/23/2010 :  15:40:23  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-Indrag
är det någon som kan se om jag har kopplat rett på detta bild http://img94.imageshack.us/img94/1584/pumpr.png har köpt en renoverings sats till pumpen men det kommer like mycket olja ut av vev hus ventilationen for det ock breaderen såg hel ut
GA
Junior Member

Sweden
138 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  17:06:20  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Jag fuskar lite och tar direkt ur manualen och beskriver med dina benämningar på ditt foto först och enligt manualen efter så kan du kolla själv.

Vevhusvent = Oljetanks vent
oljefilter ut från pump = Till oljefilter
Olja in = Olja in
Till filter = Vevhusvent till luftrenare
Retur olja = Retur från oljefilter.

Hoppas det är till någon hjälp.

Gå til sidans topp

olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  17:15:56  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
så du menar jag ska koppla en t koppling på vevhus ventilationen ock en opp i oljetank ock en in i luftfilterGå til sidans topp
GA
Junior Member

Sweden
138 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  17:31:28  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Nix, inga t-kors,oljetanksvent direkt till oljetank och vevhuvent direkt till luftrenare.
Den slangen som du kallar "till filter", vart har du dragit den?
Den ska upp till luftrenaren och den du kallar "vevhusvent" är oljetanksvent och ska direkt till oljtanken och avlufta den igenom motorn.Gå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  17:38:48  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
den till filter går från ut på pumpen ock in på oljefiltret lite fel på markeringen ,men i vevhus ventilen som jag har markerat är jo den som trycker ut oljanGå til sidans topp
granaten
Starting Member

37 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  18:13:36  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
har du kollat tanken,den som ska direkt till pumpen ska komma från botten på tanken.
den anslutning som ligger högst i tanken ska till anslutningen som du kallar vevhusvent.vevhusvent anslutningen sitter lite nedanför och innanför pumpen i motorblocketGå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/23/2010 :  19:40:42  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
värker som jag har fått hjälp med problemet har varit for upptagen med att den som sitter på toppen av blocket ska in på förgasaren men den ska in på oljetanken ock den som går under på blocket kan gå in på förgasaren,men vilken som är retur på oljetanker får ja titta på i morgon är jo Fredag ock tackar for all hjälp igenGå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  19:10:41  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
var som jag trodde blev ett väldig övertryck i tanken så topp lock packningen sprack ock så jag får borra ett hål i tanken så övertrycket blir bortaGå til sidans topp
granaten
Starting Member

37 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  19:56:54  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
funkar verkligen oljetanken som den ska ?
har hojen funkat förut med tanken ?
om den har gått bra ,vad har du ändrat sen dess? med sånt övertryck du beskriver borde ju locket på oljetanken hoppat bortGå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  20:20:13  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
är en fyrkant tank som jag inte har brukat för cykeln är nybyggd med lite delar från hela värden så jag är lite osäker på vilken som är utluftningen på tanken är 3 rör ut från den 2 12mm ock 1 på 10 som jag tok ock kopplade in utluftningen från motor på men har bytt om nu men tanken va tom for olja 3 liter blev borta på 3 mil något gick ut av vävhus vänt under motor ock där har det aldrig kommet olja för men bara från den på övre del av blocket den som jag kallar vevhus väntGå til sidans topp
guran
Junior Member

244 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  20:20:17  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
lugn o fin nu ola?? övertrycket måste vart från topp packningen, hjälper inte o borra nårra höl, skaffa en manual(finns o ladda ner,hehe) så du ser vart oljan skall gå från pumpen, koppla som de ska va, byt topp packningar, kör o njutGå til sidans topp
guran
Junior Member

244 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  20:22:06  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Ujujujujuj, va gjorde jag på Evo forumet, sorryGå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  20:27:56  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
får se vad som händer når jag har bytt plats på slangarna,det är for att du vill ha en Evo motor guran Gå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  20:45:27  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
tömde ut 1/2 liter från botten pluggen nu så något har gått felGå til sidans topp
olagutt
Junior Member

Sweden
375 Inlägg
Postat - 07/24/2010 :  21:55:11  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
http://img529.imageshack.us/img529/6871/namnlsqc.png er det någon som ser om detta är rettGå til sidans topp
Moco
Average Member

Sweden
852 Inlägg
Postat - 07/25/2010 :  09:16:20  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Gå til sidans topp
Rubrik är 3 sidor lång:
  1  2  3

Flytta Till: