HarleyPortalens hojsnack
Hem | Profil | Registrera | Aktiva Rubriker | Medlemmar | Sök | FAQ
Användarnamn:
Lösenord:
Spara lösenord

Alla Forum
 Shovel Head
 Olje Tryck

Författare Rubrik  
KingDingeling
Starting Member

8 Inlägg
Posted - 07/25/2010 :  14:24:25  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-Indrag
Haj.. någon som vet vad som kan va fel på olje trycket? jag har klockan på vipparmshuset så när den är kall får jag tryck men när den är varm får jag inget. jag har en oljetrycks lampa också och den lyser inte men jag retar mig på klockan den sär ju att jag inte har något oljetryck upp. jag kör med 50 olja och jag har köpt en ny fjäder till retur som va mycket hårdare men det hjälpte inte ett smack.. Vad kan man mer prova, några tips??
GA
Junior Member

Sweden
138 Inlägg
Postat - 07/25/2010 :  15:03:21  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Har du kollat oljesilen i blocket som silar oljan till lyftarna och vipparmarna?Gå til sidans topp
Pan-man
Starting Member

Sweden
15 Inlägg
Postat - 07/26/2010 :  00:12:12  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Hmmmmm.Låter bekant.Har råkat ut för liknande händelser med blockmonterad mätare på några hojjar man ägt.Koll 1:kommer det olja upp till topparna?Svar ja.Detta kollas flera ggr i veckan tills man lessnar och köper ett st givare och vips är problemet ur vägen (förhoppningsvis).Misstänker att det är Buttricks som tillverkar och saluför oljetrycksmätare då dessa är ett ständigt orosmoment för ägarna till hojjarna.Gå til sidans topp
GA
Junior Member

Sweden
138 Inlägg
Postat - 07/26/2010 :  10:08:04  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
quote:

Hmmmmm.Låter bekant.Har råkat ut för liknande händelser med blockmonterad mätare på några hojjar man ägt.Koll 1:kommer det olja upp till topparna?Svar ja.Detta kollas flera ggr i veckan tills man lessnar och köper ett st givare och vips är problemet ur vägen (förhoppningsvis).Misstänker att det är Buttricks som tillverkar och saluför oljetrycksmätare då dessa är ett ständigt orosmoment för ägarna till hojjarna.

Vart satte du givaren då, i oljepumpen eller vipparmsaxel?

För att testa om man har rätt tryck vid oljepumpen vs vipparmsaxeln måste du använd en oljetrycksmätare som du vet visar rätt varm som kall och montera den först på oljepumpen och plugga vipparmsuttaget. Kolla därefter trycket vid ett visst varvtal sedan flyttar du mätaren till vipparmsaxeln och pluggar utaget i pumpen provar vid samma varvtal.Gå til sidans topp

KingDingeling
Starting Member

8 Inlägg
Postat - 07/26/2010 :  19:30:37  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
japp. silen ser fin ut så jag tror inte att det är det.. klockan kanske inte funkar när den är varm, det ska jag kolla.Gå til sidans topp
Pan-man
Starting Member

Sweden
15 Inlägg
Postat - 07/26/2010 :  23:50:40  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
På pumpen.Huvudanledningen till detta är om man skulle råka ut för att oljetrycket skulle försvinna (vilket gud förbjude) under körning så tror jag att det är större chans att man ser en lampa lysa istället för försöka se vad det står på mätaren.I.o.f.s har det varit lätt för mig då det alltid varit tankar med panel i blickfånget på.Gå til sidans topp
GA
Junior Member

Sweden
138 Inlägg
Postat - 07/27/2010 :  09:21:15  Visa Profil  Email Poster  Svara med Citat-indrag
Ja det är bättre med givare i oljepumpen och lampa det har jag på min hoj men man skull kunna han en mätare i den främmre vipparmsaxeln, om man ska vara noga, för att hålla koll på trycket där, kanske inte så snyggt eller praktiskt särskilt om man har stor tank men iof kan man ha mätaren eller en lampa till i panelen med till hörande givare, som man kan gömma under tanken tex, som kopplas till stålomspunnen slang eller rör för en stålomspunnen slang eller kromrör ser ju inte så illa ut från vipparmsaxeln för att hålla koll på trycket ända till sista vipparmsaxeln.Gå til sidans topp

Flytta Till: